WISATA ROHANI MAMRE RUNGGUN PKS KE SILALAHI
Schudue time/ Rangkaian acara
1.
Ibadah Kebaktian/PA
2.
Pembahasan P2P Mamre
3.
Relaks/ memanggang ikan
4.
Diskusi Program Mamre
5.
Rekreasi
Ibadah PA.
1.
Rende ( menyanyikan beberap lagu Pujian)
2.
Ertoto
3.
Ngoge bahan PA
4.
Nuriken penggejapen/ Diskusi
5.
Rende (
Persembahen)
6.
Doa syafaat
7.
Rende
8.
Pertoton Tuhan.
Lagu Lagu Pujian Wisata Rohani Mamre
1.
KEE No 86 :1,3
Tuhan Yesus Sipermakan, aku biri birina
Yesus si ndemi pusuhku ku ikutken Ia nge
Ku ikutken Ia nge, kuikutken Ia nge
Yesus si ndemi pusuhku kuikut ken Ia nge
Dage mari k,ita Krina, si ehaga Yesus e
Ia si permakan kita, lanai kita kelehen
Lanai kita kelehen, lanai kita kelehen
Keriahen lalap lit kin man singikut Ia nge
2.
Kumau cinta Yesus selamanya, ku mau cinta Yesus
selamanya
Meskipun badai silih beranti, dalam
hidupku, ku mau cinta Yesus selamanya
Ya Abba, Bapa, ini aku anakMu, layakkanlah
seluruh hidupku
Ya Abba, Bapa, ini aku anakMu pakailah
sesuai dengan rencanaMu.
3.
Sena ukurku jumpa ras Yesus, senang ukurku
haleluya
Rasa lalap ateku ras Ia, senang rusur ras
Yesus Tuhanku
Haleluya glory,haleluya glory,
ersurak-surak puji Ia
Haleluya glory, haleluya glory, rasa lalap
ras Yesus Tuhanku.
4.
Yesus kekasih jiwaku, sungguh ku percaya padaMu
Karena kasihMu padaku, kau tebus dosaku
Dari terbitnya matahari, dan sampai
terbenamnya
Kuangkat lagu pujian, tinggikan namaMu
Reff. :
Dengan gendang kupuji, kupuji, dengan kecapi.o….o…
Ku
bernyanyi haleluya, Yesus kekasihku
5.
KEE No 151
Nusur min o Kesah Tuhan, bengket ku ukurku
e, maka kata sinisuan turah, janah ‘rbuah pe
Kam ibas Dibata nari, pekena ukurku min.
Pasu-pasu pendahin, maka aku genduari
Ndaram tuah sitetap, alu ate si telap.
Kam banana kegeluhen, Kam simahan ukur
t’rang. Kam si jadi persuruhen, maka kerajan menang
Maka perpulungen kari, Tutus ngikut Yesus
kap. Janah Ia peserap, ibas dosa doni nari
Jadi dungname bage, bagi Kam badia pe.
6.
SEE No 169:1,3
Sura-sura Yesus bangku ersinalsal tetap,
nggeluh bujur ras mehuli, si ngena ateNa
Reff : Ersinalsal terang, em si ni suraken
Yesus, Ersinalsal terang, ku tetap ersinalsal.
Kupindo Yesus nampati njaga pusuhku e,
gelah ngasup ersinalsal, ngikutken Tuhan e
Reff:..
7.
KEE No 249. :1, 2
Ajar aku o Tuhanku, make kata ras pedahNdu,
kue the payo ras sentudu Ku ikutken bas geluhku
Reff:
Singikut Pedah Dibata daten me kerembakenNa, Pedah kata tangkas krina,
em jadi gelementa
Tatah aku genduari, arah dalin simehuli,
lalap min Kam kutimai gelah aku iapuli… Reff..
8.
Kasih setiaMu yang kurasakan , lebih tinggi dari
langit biru
KebaikanMu yang t,lah Kaunyatakan lebih
dalam dari lautan
BerkatMu yangbtlah ku terima, sempat
membuatku terpesona
Apa yang tak pernah kupikirkan, itu yang
Kau sediakan bagiku
Siapakah aku ini Tuhan jadi biji mataMu,
dengan apakah ku balas Tuhan
Selain puji dan sembah Kau.
Bahan
PA Wisata Rohani Mamre PKS di Silalahi
Ogen : Kuan-Kuanen 23:12-16 ; Masmur
94:8-16
Tema : Tetaplah Erlajar
Pendahulan
Doni enda terus berkembang
seiring perkembangen zaman, emaka guna banci kita nipati perkembangan zaman
enda la banci lang kita pe harus tetap erlajar gelah kita tetap megegeh dingen
paguh sebagai anak-anak Dibata si
ermulia ibas menghadapi perbeben-perbeben,
entah pe persoalen-persoalen ibas geluhta . Perban arah erlajar maka semakin
ertambahna pemeteh/pemahamen-pemahamen guna ndalani kegeluhen enda alupayo ras
sentudu peraten Tuhan ibas menghadapi perbeben – perbeben nggeluh/ tantagen
seiring ibas perkembangan zaman si
teridah arah perubahen tingkah laku/ sikap hidup ibas sope ia erlajar ibas
ndalani kegeluhenna.
Isi
Salomo (penulis Kitab enda) seh
genduari terkenal ia orang yang bijaksana, nulisken kitab Kuan-Kuanen enda,
tujunna eme nampati kalak gelah pentar dingen ngaloken pengajaren si mehuli,
janah ngantusi ranan si mbages ertina. Iajarkenna kalak maka nggeluh pentar,
bujur, adil dingen benar. Kalak si langa erpengalamen gelah cerdik, kalak si
nguda gelah pantas dingen pentar (lih. Kuan-Kuanen 1:2-4). Guna sie Salomo
ngataken maka guna ndatken pemeteh, sipemenana si la banci la lit ibas kalak
eme meha guamat dingen erkemalangen man Tuhan . Erkemalangen man Tuhan
ituduhken alu ndalanken Undang-Undang Tuhan.
Kalak lenge la nggit mperdiateken kepentaren dingen la ia nggit erlajar
(kuan-kuanen 1:7). Enda ngataken maka
adi la mperdiateken kepentaren dingen la nggit erlajar kita banci jadi kalak
lenge. Emaka Tuhan Dibata pe ngataken
man bangsa Israel gelah tetap mperdiateken perentah-perentah (undang-undang )
Tuhan janah iajarkenka man anak-anak (generasi ku generasi) (lih. Ulangan
6:6-9) gelah mejuah-juah ras jadi bangsa
simbelin , janah ngiani tanah si mehumur e (Ul. 6:3-4).
Ibas Ogenta Masmur 94:8-16 , ibas
“ayat 8” ikataken : O bangsaku, uga maka bage kal motundu ?..Ndigan denga kam
erlajar pentar ?.. Enda ikataken man bana perbahan bangsa Israel ibas paksa sie
la mperdiateken (erlajar) karna undang-undang/ Perentah Tuhan ibas ndalani
kegeluhenna. Iandalkenna gegehna, iandalkenna pengertinna jine she maka ia
ngenanami kiniseraan eme itindas bangsa sideban. Ibas paksa sibage nina “, labo
kita idah Tuhan, labo kita iperdiateken Dibata nu Israel.” Emaka isingetken
gelah kita mperdiateken ciptaan Dibata ibas kulanta (Mas. 94:9-11) eme, Dibata
sijadiken cupingta guna erpemegi, tetu Dibata pe erpemegi, Dibata njadiken
matantanta guna erpengidah, tentu Dibata pe erpengidah, Dibata singajari
bangsa-bangsa, tentu Ia menilai apai si salah ras sila payo she maka Ia pe
nehken penghukumen (pengajaren) man bangsa/kalak si la payo perbahanenna, Dibata jadi guru man kalak kerina emaka ieteh
Tuhan nge kerina perukuren manusia (la lit si terbuni I lebe-lebeNa). Adi sidat
pengertin si enda janah nggit mperdiateken kuasa (Ciptaan) Tuhan Dibata ibas
geluhta tentu kita pe semakin berhikmat (pentar) ibas ndalani kegeluhen enda.
Sebab arah kita nggit mperdiateken (erlajar) kemuliaan/kuasa/Ciptaan Tuhan Dibata ibas kegeluhenta bagepe lingkungen
entah pe alam sekitarta je sidat pengertin/pemeteh karna uga muliana (Agungna)
ras keleng ate Tuhan Dibata e seh maka
turah ketetapen ukur nggeluh ras Tuhan , mperdiateken undang-undang Tuhan,
emaka sialoken me kesangapen, aminna pe lit kesusahen entah perbeben, tetap
kita teneng ras paguh seh kesusahen e bene ibas kita nari. Tuhan nampati ras
ngkapiti anak-anakna ngelawan si jahat/ilat (Mas. 94:12-16). Arah turahna pengertin sibage emaka kerina
perbeben entahpe persoalen hidup sihadapi sebage anak-anak Dibata ibas
kegeluhenta banci sidalanken alu sentudu ras peraten Tuhan (Undang-Undang/hukum
Tuhan) she maka sidat kemalemen ate. Ibas Matius 11:29 ikataken :”Tamakenlah pasangenKu ku kudukndu
janah erlajarlah ibas Aku nari. Sebab Aku melias janah meteruk ukurKu; alu bage
idatndu me kemalemen ate.” (pasangenKu = Undang-undang/Hukum/Ajaran Kristus).
Ngataken mari sipakai ajaran Kristus ibas geluhta tentu menahang jadina kita
ndalani kegeluhen e.
Caranta ibas erlajar kepeken la
asal nggit saja (gelah enggo) tapi ibas erlajar arus dem alu ketutusen ras
perhatianta pe tetap focus guna ndatken pemeteh (tidak sekedar tahu). Ibas
Masmur 94:8 ikataken :” Perdiatekenlah ajar gurundu jenari erlajarlah pekeri
gegeh”. Kata “perdiatekenlah” ibas bahasa Indonesia ikatakenna “Arahkenlah
perhatianmu” berarti la kita erdua ukur entahpe monce-once ukurta, emaka, mata,
hati, bagepe cupingta tetap siarahken guna ndatken pemeteh/ pengetahuan alu
pekeri gegeh (penuh semangat). Ajar e si ndatken arah “guru” ibas bahasa
Indonesia ikatakenna “didikan”. Berarti si mereken pendidiken /
pemeteh/pengertin man banta. Pemeteh/pengertin/ ajar man banta e banci saja
arah si ndahinna pengajar, orang tua bagepe arah kuasa/kemuliaan ciptaan Dibata
si idah kita.
Adi siperdiateken janah
sipergermetken maka keluarga (jabu) eme merupaken ingan erlajar si pertama
ialoken sekalak anak. Jabu e merupaken
peroses pertumbuhen/ pengajaren sekalak anak ibas jabu arah nasehat, entah pe
teladan (contoh) si mehuli ibas orang tua nari .Ibas Ulangen 6:6-9 je
ipersingeti karna tanggung jawab orang tua guna ngajarken undang-undang Tuhan
janah mpersingetisa ibas katawari paksa pe ras ijapa pe . Ibas mereken ajaren
entah contoh man anak e pe selaku orang tua harus tegas guna membentuk
kepribadian anak si tetap erkemalangen man Tuhan she maka ia pe ndatken
keberhasilen ibas kegeluhenna. Ibas Kuan-kuanen 23:13-14 ikataken : “Ola kam
biar-biaren didik anakndu, adi ipekpekndu ia labo ia mate, tapi selamat. Guna
banci mereken didiken man anak i tengah jabu tentu selaku orang tua pe harus
terus erlajar she maka ia pe ngasup mereken ajar ras contoh-contoh si mehuli
man anak e. Melala genduari orang tua mengeluh alu ngataken maka “anak genduari
e enggo beluhen asang orang tuana she maka ikatakenna orang tuana enggo kuno”.
Tentu enda merupaken contoh si la mehuli. Terlebih ibas zaman sigenduari e
terus berkembang emaka selaku orangtua pe terus erlajar gelah ngasup tetap
mereken pengajaren si mehuli nandangi anak.
Ibas ketutusen ngajarken anak e
tentu erbahan anak e jadi pentar, anak si pentar ipergermetkenna adi bapana
mereken ajar, tapi kalak si meganjang ukur la nggit ngaku salah (kuan-Kuanen
13:1). Tentu e jadi keriahen man orang tua, perbahan teridah anak e pe banci
berhasil ibas geluhna alu tetap encidahken
karyana dingen keberhasilenna
selaku ia jadi anak-anak Tuhan si teridah pe arah ia melasken ranan
sidem pemeteh/ tetap berhikmat (Kuan-Kuanen 23:16). Emaka ibas ketutus erlajar ras ngajarken anak
e mereken keriahan labo hanya man si erlajar tapi pe man orang tua (keluarga) .
Kuan-Kuanen 23:24 :” malem ate bapa adi anakna erkemalangen man Dibata; ersurak
pusuhna adi pentar anakna.
Kesimpulen.
1. Erlajar
eme proses ibas kegeluhen si harus sidalani guna ndatken keberhasilen selaku
anak-anak Dibata she maka ngasup kita menghadapi tantangen/ persoalen hidup
seiring ras perkembangen zaman enda. Janah erlajar e harus tutus, focus guna
ndatken pemeteh (kepentaren). Emaka la banci lang harus kita nggit mperdiateken
ajar entah pe didiken arah si mereken didiken, guru, orang tua, bagepe nandangi
kemuliaan/kuasa/ciptaan Dibata.
2. Proses
erlajar e ibenaken ibas keluarga nari, ija orang tua mereken didiken man anak
bagi si ikataken Tuhan ibas Ulangen 6:6-9. Janah selaku anak pe harus
mperdiateken didiken orangtuana maka
idatna pengertin-pengertin alu bage banci ia mereken keriahen man bapana.
Teridah pe kepentarenna arah hikmat perkatanna. Emaka orang tua pe harus terus
erlajar. Emaka marilah kita kerina tetap erlajar gelah ertambah-tambah
pengertinnta ibas dalani geluh enda seiring ras perkembangan zaman ibas Tuhan,
she maka kita tetap megegeh ras paguh ibas menghadapi perbeben/
persoalen-persoalen hidup, emaka kita beroleh keberhasilan selaku anak-anak
Tuhan.
Hidup
adalah belajar
Belajar
bersyukur meski tak cukup…
Belajar
ikhlas meski tak rela…
Belajar
taat meski berat…..
Belajar
memahami meski tak sehati….
Belajar
bersabar meski terbebani…
Belajar
setia meski tergoda…
Belajar
dan terus belajar dengan keyakinan setegar karang…
Tapi
sudah kodrat, hati seperti air laut bergelombang, pasang surut dan sering
terbawa arus…
Maka dari itu, belajarlah untuk tetap
berada di jalan yang benar meski banyak orang berbuat tak benar, Belajar untuk
teguh disaat yang lain runtuh, belajar dan terus belajar di dalam Kasih Karunia
Tuhan,..
Diskusi :
1. Uga
caranta erlajar sedekah enda, janah enggo nge kita pe tetap ngajari anakta ?..
2. Ibas
ingan ras paksa si uga kin kita banci
erlajar., ?
3. Apakah
kita terus erlajar seh genduari enda maka tetap kita banci mereken ajaren man
anak-anakta , ,,? Turiken contohna…
4. Mari
sibelasken tekatta sekalak sekalak ibas erlajar .!
Tidak ada komentar:
Posting Komentar